Regulamin Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki
Regulamin Organizacyjny
Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki
w Kazimierzu Dolnym
Rozdział I
Postanowienia ogólne.
§ 1
Regulamin Organizacyjny Kazimierskiego Ośrodka Kultury Promocji i Turystyki, zwany dalej Regulaminem określa:
- Zasady organizacji KOPiT
- Organizację wewnętrzną KOKPiT
- Zakresy działania stanowisk pracy
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o :
Statucie - należy przez to rozumieć Statut Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji
i Turystyki; nadanego Uchwałą nr XXII/118/12 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia 25 czerwca 2012 r.
KOKPiT – należy przez to rozumieć Kazimierski Ośrodek Kultury, Promocji i Turystyki
w Kazimierzu Dolnym,
Pion organizacyjny – stanowiska pracy bezpośrednio podporządkowane Dyrektorowi
Stanowisko pracy – stanowisko pracy podporządkowane bezpośrednio Dyrektorowi
Pracownik – wszystkich pracowników KOKPiT, bez względu na zajmowane stanowisko.
§ 3
1. KOKPiT działa na podstawie:
a) Ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r., poz. 406),
b) Statutu nadanego Uchwałą nr XXII/118/12 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym
z dnia 25 czerwca 2012 r.
2. KOKPiT posiada osobowość prawną i jest wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Burmistrza Kazimierza Dolnego pod numerem 1/92
3. KOPiT realizuje swoje cele i zadania na podstawie Statutu i własnego programu. Działania statutowe KOKPiTrealizowane są zarówno w formieodpłatnej jak i nieodpłatnej. Zasady odpłatności regulują zarządzenia wewnętrzne Dyrektora KOKPiT.
4. Siedziba kierownictwa KOKPiT mieści się w Kazimierzu Dolnym przy ul. Lubelskiej 12.
5. KOKPiT Biblioteka Publiczna mieści się w budynku przy ul. Lubelskiej 32/34.
6. KOKPiT Centrum Informacji Turystycznej mieści się w budynku przy ul. Rynek 27.
Rozdział II
Organizacja Kazimierskiego Ośrodka Kultury Promocji i Turystyki
§ 4
StrStrukturę organizacyjną stanowią:
1) a) Dyrektor KOKPiT
2) Piony organizacyjne:
a) Pion Animacji Kulturalnej
- Instruktor Animator Kultury - 2 etaty
- Instruktor Grafik – 1 etat
b) Pion Turystyki i Zespołu Zamkowego
- Kierownik Pionu Turystyki i Zespołu Zamkowego – 1 etat
- Pracownik CIT/obsługa kasy Zespołu Zamkowego(ZZ) – 1 etat
- Pracownik CIT/IT(ZZ) - 1 etat
- Pracownik CIT/kierowca melexa (ZZ) - ½ etatu
- Pracownik Zespołu Zamkowegodo obsługi wieży - 1 etat
- Pracownik Zespołu Zamkowegodo obsługi Zamku - 1 etat
- Specjalista d/s Promocji , Organizacji Imprez oraz Nowych Projektów - 1 etat
c) Biblioteka Publiczna
- Kierownik Biblioteki – 1 etat
- Bibliotekarz Działu Dla Dorosłych 1 etat
- Bibliotekarz Działu Dla Dzieci - 1 etat
- Bibliotekarz Filii w Bochotnicy – ½ etatu
- Woźna – ½ etatu
d) Pion finansowy
– Główny Księgowy – 1 etat
– Księgowy Zespołu Zamkowego – ½ etatu
Piony podlegają bezpośrednio Dyrektorowi.
§5
Schemat organizacyjny KOKPiT stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
§ 6
1. W KOKPiT obowiązuje zasada jednoosobowego kierownictwa i odpowiedzialności. Jednoosobowe kierownictwo opiera się na jednolitości wydawanych poleceń i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
2. W okresie nieobecności Dyrektora zastępstwo pełni upoważniony przez niego pracownik który ponosi w tym czasie odpowiedzialność za całokształt działalności KOKPiT i ma prawo do podpisywania pism i dokumentów, z wyjątkiem zastrzeżonych do podpisu Dyrektora.
3. Kierownicy poszczególnych Pionówkierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań Pionów organizacyjnych i ponoszą za to odpowiedzialność przed Dyrektorem.
4. Kierownicy poszczególnych Pionów są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nad nimi nadzór.
5. W razie nieobecności kierownika Pionu , jego obowiązki przejmują osoby zaproponowane przez Kierownika i zaakceptowane przez Dyrektora.
6. Jeśli realizacja konkretnego zadania wymaga współdziałania różnych stanowisk pracy rolę przewodnią pełni to stanowisko pracy, do którego właściwości należy wykonanie zadania,
a pozostałe udzielają mu pomocy.
§ 7
1. Plany i sprawozdania finansowe z działalności KOKPiT podpisuje Dyrektor lub z jego upoważnienia Główny Księgowy.
§ 8
1. Informacji w sprawach podstawowych dotyczących całości działań w KOKPiT lub jego sytuacji finansowo- materialnej udziela Dyrektor lub jego Główny Księgowy.
2. Upoważnieni przez Dyrektora pracownicy udzielają informacji dotyczących
prowadzonej przez KOKPiT działalności.
3. Przy udzielaniu informacji należy przestrzegać przepisów o zachowaniu tajemnicy służbowej, przepisów o ochronie danych osobowych i nie szkodzić interesom i imieniu KOKPiT.
Rozdział III
Ramowe zakresy działania stanowisk pracy i pionów organizacyjnych KOKPiT
§ 9
1. Do obowiązków Dyrektora, w szczególności należy:
1) sprawowanie ogólnego kierownictwa w sprawach merytorycznych i administracyjnych,
2) wydawanie zarządzeń,
3) przedstawianie właściwym instytucjom i organom nadzoru planów rzeczowych
i finansowo-inwestycyjnych,
4) prowadzenie prawidłowej polityki kadrowej: zatrudnianie i zwalnianie pracowników, przyznawanie nagród oraz – w razie potrzeby – określonych kar regulaminowych, zgodnie z Kodeksem Pracy,
5) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny płac, dyscypliny pracy i porządku,
6) sprawowanie bieżącej kontroli nad realizacją planowanych zadań,
7) nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp,p. poż. oraz działalności w zakresie obrony cywilnej,
8) współdziałanie z organami samorządu terytorialnego, organizacjami związkowymi
i stowarzyszeniami społecznymi,
9) dokonywanie okresowych ocen pracy podległych pracowników,
10) odbywanie okresowych narad pracowniczych poświęconych wytyczaniu kierunków pracy i usprawnianiu działalności,
- Do wyłącznej decyzji Dyrektora zastrzeżone są:
1) wewnętrzne akty normatywne, zarządzenia i instrukcje,
2) polityka kadrowa,
3) zatwierdzanie do realizacji projektów działań i ich opracowań,
4) sprawy finansowe i majątkowe,
- Do wyłącznego podpisu Dyrektora zastrzeżone są:
1) pisma do organów administracji publicznej,
2) wewnętrzne akty normatywne, zarządzenia i instrukcje,
3) dokumenty udzielania zleceń płatniczych,
4) pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w imieniu KOKPiT , chyba że inne przepisy (decyzje) stanowią inaczej,
5) umowy o współpracy.
6) korespondencja zewnętrzna.
7) dokumentacja kadrowa (pracownicza)
§10
Główny Księgowyodpowiada za prawidłową gospodarkę finansową i prowadzenie księgowości KOKPiT, a jego obowiązki określa powierzony mu zakres czynności
§11
Do zakresu podstawowych obowiązków Kierowników Pionów należy w szczególności:
1) prawidłowe zorganizowanie pracy działu,
2) nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych pracowników,
3) dokonywanie oceny pracy podległych pracowników oraz występowanie z wnioskami w sprawach pracowniczych (wyróżnienia, nagrody, awans, kary)
4) wnioskowanie o potrzebne środki finansowe i dokonywanie
niezbędnych zakupów bieżących.
§ 13
1. Do obowiązków pracowników należy:
1) rzetelne i terminowe wykonywanie pracy (zgodnie z obowiązującymi przepisami, także wewnętrznymi oraz wskazówkami bezpośredniego przełożonego),
2) przygotowanie i opracowanie projektu wykonywania powierzonych mu zadań, zgodnie z obowiązującymi przepisami, statutem KOKPiT i uwzględnieniem konkretnych okoliczności (po uwzględnieniu treści i sformułowań na piśmie ze wszystkimi zainteresowanymi stanowiskami pracy),
3) uzyskanie aprobaty bezpośredniego przełożonego i odpowiednia realizacja zadania /sprawy/ aż do ostatecznego załatwienia,
4) przestrzeganie drogi służbowej,
5) przestrzeganie postanowień obowiązujących przepisów, wewnętrznych zarządzeń, decyzji i instrukcji, regulaminów KOKPiT i wskazówek bezpośredniego przełożonego,
6) przestrzeganie dyscypliny pracy oraz przepisów o tajemnicy służbowej,
7) odpowiedzialność / współodpowiedzialność/ materialna za powierzone mienie KOKPiT oszczędność w gospodarowaniu,
8) dbanie o dobre imię KOKPiT, w tym właściwy stosunek do interesantów,
9) zastępstwo na innym stanowisku pracy w przypadku nieobecności lub czasowym wakacie któregokolwiek ze stanowisk,
10) wykonywanie innych prac zalecanych przez przełożonego zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami,
11) racjonalne wykorzystywanie czasu pracy oraz przestrzeganie porządku i dyscypliny.
2. Pracownicy mają prawo do:
1) otrzymania pisemnego zakresu obowiązków. Każdorazowa zmiana związana z przydziałem stałych czynności, nie objętych dotychczasowym zakresem, wymaga formy pisemnej,
2) otrzymania informacji dotyczących planowanych w danym pionie organizacyjnym zadań, środków i metod ich realizacji,
3) rzetelnej, obiektywnej oceny ich pracy,
4) zgłaszania wniosków i pomysłów racjonalizujących pracę, polepszających metody działania, zwiększających ekonomiczność i efektywność,
5) podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, praktykach, pokazach itp..
3. Pracownicy są odpowiedzialni za:
1) sprawne, terminowe i zgodne z przepisami, Regulaminem i poleceniami przełożonych wykonywanie pracy w zakresie przejętych na siebie obowiązków i posiadanych kwalifikacji,
2) właściwą gospodarkę powierzonym im mieniem oraz rozliczanie się z obrotu tym mieniem zgodnie z obowiązującymi przepisami,
3) rzetelność sporządzanych dokumentów opracowywanych na rzecz przełożonych,
4)przekroczenie kompetencji lub niedopełnienie obowiązków służbowych.
§ 14
1. Pracownicy mogą być delegowani do wykonywania określonych czynności poza siedzibę KOKPiT
2. Polecenie wyjazdu służbowego podpisuje Dyrektor lub w przypadku jego nieobecności wyznaczony pracownik, działający na podstawie odrębnego upoważnienia
§ 15
1. Do zadań pionu finansowego należy:
1) prowadzenie pełnej gospodarki finansowej i materiałowej KOKPiT zgodnie
z obowiązującymi przepisami,
2) sporządzanie list płac i dokonywanie rozliczeń z ZUS,
3) prowadzenie rozliczeń finansowych wszelkiej działalności KOKPiT,
4) prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
5) opracowywanie finansowych planów rocznych i bilansów,
6) analiza wykorzystania środków oraz wnioskowanie w sprawach zmian w planie finansowym KOKPiT w celu racjonalnego dysponowania środkami,
7) obsługa księgowa,
8) prowadzenie i realizacja obowiązków podatkowych KOKPiT i jego pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi,
9) prowadzenie ubezpieczeń pracowniczych i majątku KOKPiT,
10) prowadzenie kontroli wewnętrznej zgodnie z zarządzeniem Dyrektora.
11) informowanie Dyrektora o stwierdzonych nieprawidłowościach
12) współpraca z poszczególnymi stanowiskami pracy KOKPiT
2. Do zadań Pionu Animacji Kulturalnej należy w szczególności:
1) planowanie, koordynacja i realizacja imprez kulturalnych: koncertów, wystaw, spotkań autorskich, festynów i innych;
2) planowanie, koordynowanie oraz realizacja konkursów recytatorskich, teatralnych, plastycznych i innych;
3) obsługa pracowni, sekcji i klubów zainteresowań;
4) wnioskowanie do Dyrektora o utworzenie nowych sekcji, czy klubów zainteresowań;
5) opracowywanie zasad uczestnictwa w pracach pracowni czy klubów zainteresowań;
6) współpraca ze szkołami i instytucjami w zakresie działalności kulturalnej;
7) zbieranie, przetwarzanie oraz udostępnianie mediom lokalnym, regionalnym informacji o działalności KOKPiT;
8) prowadzenie działalności wystawienniczej;
9) projektowanie, wykonywanie dekoracji, scenografii, plansz;
10) planowanie potrzeb finansowych w zakresie działalności kulturalnej KOKPiT,
11) opracowywanie wniosków o pozyskanie funduszy zewnętrznych na działalność kulturalną,
12) prowadzenie strony internetowej,
13) wykonywanie projektów graficznych plakatów, ulotek itp.
14) gromadzenie, opracowywanie i przetwarzanie wiedzy o historii i współczesności miasta i gminy Kazimierz Dolny, popularyzacja przeszłych i współczesnych dziejów miasta i gminy
15) współpraca z Pionem Finansowym i pozostałymi działami
3. Do zadań Biblioteki Publicznej należy:
1) gromadzenie, opracowanie i przechowywanie materiałów bibliotecznych
ze szczególnym uwzględnieniem materiałów dotyczących własnego regionu,
2) udostępnianie zbiorów bibliotecznych na miejscu, wypożyczanie do domu oraz prowadzenie wypożyczeń międzybibliotecznych z uwzględnieniem szczególnych potrzeb dzieci i młodzieży oraz ludzi niepełnosprawnych,
3) prowadzenie działalności informacyjno – bibliograficznej,
4) popularyzacja książek i czytelnictwa,
5) współdziałanie z innymi bibliotekami, instytucjami upowszechniania kultury, organizacjami pozarządowymi w rozwijaniu i zaspokajaniu potrzeb czytelniczych
i społeczeństwa,
6) doskonalenie form i metod pracy bibliotecznej,
7) przekazywanie materiałów i informacji na stronę internetową.
4. Do zadań Centrum Informacji Turystycznej należy:
1) przygotowywanie, dystrybucja wydawnictw oraz własnych materiałów promujących walory turystyczne gminy, materiałów reklamowych, gadżetów,
2) współpraca z mediami regionalnymi i ogólnopolskimi, prowadzenie stron internetowych,
3) ułatwianie dostępu do obiektów turystycznych m. in. poprzez rozwijanie kompleksowego systemu informacji turystycznej, w tym informacji internetowej,
4) współdziałanie z innymi podmiotami w rozwoju turystyki jako czynnika stymulującego rozwój społeczno – gospodarczy gminy,
5) współpraca z mediami, branżą turystyczną, organizacjami społecznymi , innymi samorządami w zakresie rozwoju turystyki,
6) kreowanie lokalnego produktu turystycznego i jego promocję,
7) działalność na rzecz turystycznego wizerunku gminy Kazimierz Dolny poprzez udział w targach i wystawach turystycznych, wydawnictwa turystyczne, współpracę
z organizacjami turystycznymi,
8) organizacja rajdów turystycznych, rowerowych i innych imprez turystycznych,
9) tworzenie warunków do rozwoju turystyki, rozwijanie zainteresowań krajoznawczych zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
10) gromadzenie, przetwarzanie, dystrybucja informacji turystycznych,
11) zbieranie danych dotyczących ruchu turystycznego,
12) obsługa turystów krajowych i zagranicznych,
13) poradnictwo dla turystów indywidualnych i grup zorganizowanych,
14) prowadzenie i aktualizacja bazy turystycznej i gastronomicznej,
15) wydawanie i kolportaż własnych materiałów w zakresie informacji turystycznej,
16) sprzedaż powszechnych wydawnictw turystycznych, geograficznych
i kartograficznych oraz innych produktów promocyjnych,
17) prowadzenie innych usług turystycznych.
18) prowadzenie i aktualizacja strony internetowej,
19) pozyskiwanie funduszy na działalność statutową.
20) prowadzenie w ramach działalności Zespołu Zamkowego punktu sprzedaży biletów i obsługi turystów
21) współtworzenie i koordynacja projektów kulturalnych, wydarzeń i imprez organizowanych w ramach Zespołu Zamkowego
5. Obowiązki, zadania szczegółowe pracowników na danych stanowiskach zawierają zakresy czynności.
Rozdział IV
Zasady podpisywania pism i dokumentów
§ 16
1. Dyrektor KOKPiT podpisuje wszystkie dokumenty związane z działalnością KOKPiT, z wyjątkami wskazanymi w niniejszym regulaminie.
2. Pracownicy przygotowujący projekty pism parafują je swoim podpisem umieszczonym
na końcu tekstu z lewej strony.
§ 17
Ustala się zasady numerowania, datowania, przechowywania zarządzeń Dyrektora:
1) zarządzenia otrzymują w każdym roku kalendarzowym ich wydania kolejne numery pisane cyframi arabskimi, począwszy od numeru jeden,
2) datę wydania oznacza się przez wskazanie miesiąca słownie, zaś dnia i roku cyframi arabskimi oraz skrótem wyrazu rok – „r.”.
3) zarządzenia przechowuje się w zbiorach zarządzeń.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
§18
1. Ustala się następujące godziny otwarcia placówki:
1) KOKPiT, ul. Lubelska 12:
- poniedziałek - dzień administracyjny: godz. 800 – 1600
- wtorek – piątek: godz. 900 – 1900
- sobota: godz. 900 – 1700
2) KOKPiT Biblioteka Publiczna, ul. Lubelska 32/34:
- poniedziałek – piątek: godz. 900 – 1700
- sobota: godz. 1000 – 1400
3) KOKPiT Centrum Informacji Turystycznej, ul. Rynek 27:
- poniedziałek – niedziela : godz. 900 – 1700
4) KOKPiT Zespół Zamkowy, ul. Zamkowa 3:
Od 1 listopada do 30 kwietnia:
- sobota – niedziela: godz. 1000 – 1500
Od 1 maja do 31 października:
- godz. 1000 – 1800
2. Dyrektor ma prawo w drodze zarządzenia dostosowywać godziny otwarcia biorąc pod uwagę potrzeby prawidłowego funkcjonowania placówek.
§ 19
1. KOKPIT używa pieczęci podłużnej o treści:
„Kazimierski Ośrodek Kultury,
Promocji i Turystyki
ul. Lubelska 12
24 - 120 Kazimierz Dolny
NIP 716-22-42-725, REGON 430550897”
2. Biblioteka Publiczna używa do celów wewnętrznych pieczęci owalnej o treści:
„Kazimierski Ośrodek Kultury, Promocji i Turystyki
Biblioteka Publiczna”
§ 20
Zmiana Regulaminu następuje w trybie właściwym dla jego nadania.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki z dnia 24.10.2014 stanowi Schemat Organizacyjny Kazimierskiego Ośrodka Kultury Promocji
i Turystyki.