2015-03-10

Regulamin Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki

   Regulamin Organizacyjny

Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki

w Kazimierzu Dolnym

 

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne.

 

§ 1

 

Regulamin Organizacyjny Kazimierskiego Ośrodka Kultury Promocji i Turystyki, zwany dalej Regulaminem określa:

  1. Zasady organizacji KOPiT
  2. Organizację wewnętrzną KOKPiT
  3. Zakresy działania stanowisk pracy

 

§ 2

 

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o :

Statucie - należy przez to rozumieć Statut Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji
i Turystyki; nadanego Uchwałą nr XXII/118/12 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia 25 czerwca 2012 r.

KOKPiT – należy przez to rozumieć Kazimierski Ośrodek Kultury, Promocji i Turystyki
w Kazimierzu Dolnym,

Pion organizacyjny – stanowiska pracy bezpośrednio podporządkowane Dyrektorowi

Stanowisko pracy – stanowisko pracy podporządkowane bezpośrednio Dyrektorowi

Pracownik – wszystkich pracowników KOKPiT, bez względu na zajmowane stanowisko.

§ 3

 

1.    KOKPiT działa na podstawie:
a) Ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r., poz. 406),
b) Statutu nadanego Uchwałą nr XXII/118/12 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym
z dnia 25 czerwca 2012 r.

2. KOKPiT posiada osobowość prawną i jest wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Burmistrza Kazimierza Dolnego pod numerem 1/92
3. KOPiT realizuje swoje cele i zadania na podstawie Statutu i własnego programu. Działania statutowe KOKPiTrealizowane są zarówno w formieodpłatnej jak i nieodpłatnej. Zasady odpłatności regulują zarządzenia wewnętrzne Dyrektora KOKPiT.
4. Siedziba kierownictwa KOKPiT mieści się w Kazimierzu Dolnym przy ul. Lubelskiej 12.

5. KOKPiT Biblioteka Publiczna mieści się w budynku przy ul. Lubelskiej 32/34.

6. KOKPiT Centrum Informacji Turystycznej mieści się w budynku przy ul. Rynek 27.

 

 

Rozdział II

Organizacja Kazimierskiego Ośrodka Kultury Promocji i Turystyki

 

§ 4

 

StrStrukturę organizacyjną stanowią:

 

1)         a) Dyrektor KOKPiT

 

2) Piony organizacyjne:

a) Pion Animacji Kulturalnej

- Instruktor Animator Kultury - 2 etaty

- Instruktor Grafik – 1 etat

b) Pion Turystyki i Zespołu Zamkowego

            - Kierownik Pionu Turystyki i Zespołu Zamkowego – 1 etat

            - Pracownik CIT/obsługa kasy Zespołu Zamkowego(ZZ) – 1 etat

- Pracownik CIT/IT(ZZ) - 1 etat

- Pracownik CIT/kierowca melexa (ZZ) - ½ etatu

- Pracownik Zespołu Zamkowegodo obsługi wieży - 1 etat
- Pracownik Zespołu Zamkowegodo obsługi Zamku - 1 etat
- Specjalista d/s Promocji , Organizacji Imprez  oraz  Nowych Projektów - 1 etat

c) Biblioteka Publiczna

- Kierownik Biblioteki – 1 etat

- Bibliotekarz Działu Dla Dorosłych 1 etat

- Bibliotekarz Działu Dla Dzieci  - 1 etat

- Bibliotekarz Filii w Bochotnicy – ½ etatu

- Woźna – ½ etatu

d) Pion finansowy

– Główny Księgowy – 1 etat

– Księgowy Zespołu Zamkowego – ½ etatu

 

 

Piony podlegają bezpośrednio Dyrektorowi.

 

§5

 

Schemat organizacyjny KOKPiT stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.

 

§ 6

 

1. W KOKPiT obowiązuje zasada jednoosobowego kierownictwa i odpowiedzialności. Jednoosobowe kierownictwo opiera się na jednolitości wydawanych poleceń i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.

2. W okresie nieobecności Dyrektora zastępstwo pełni upoważniony przez niego pracownik który ponosi w tym czasie odpowiedzialność za całokształt działalności KOKPiT i ma prawo do podpisywania pism i dokumentów, z wyjątkiem zastrzeżonych do podpisu Dyrektora.
3. Kierownicy poszczególnych Pionówkierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań Pionów organizacyjnych  i ponoszą za to odpowiedzialność przed Dyrektorem.
4. Kierownicy poszczególnych Pionów są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nad nimi nadzór.
5. W razie nieobecności kierownika Pionu , jego obowiązki przejmują osoby zaproponowane przez Kierownika i zaakceptowane przez Dyrektora.

6. Jeśli realizacja konkretnego zadania wymaga współdziałania różnych stanowisk pracy rolę przewodnią pełni to stanowisko pracy, do którego właściwości należy wykonanie zadania,
a pozostałe udzielają mu pomocy.

§ 7

1.    Plany i sprawozdania finansowe z działalności KOKPiT podpisuje Dyrektor lub z jego upoważnienia Główny Księgowy.

§ 8

1.    Informacji w sprawach podstawowych dotyczących całości działań w KOKPiT lub jego sytuacji finansowo- materialnej udziela Dyrektor lub jego Główny Księgowy.

2.    Upoważnieni przez Dyrektora pracownicy udzielają informacji dotyczących
prowadzonej przez KOKPiT działalności.

3.    Przy udzielaniu informacji należy przestrzegać przepisów o zachowaniu tajemnicy służbowej, przepisów o ochronie danych osobowych i nie szkodzić interesom i imieniu KOKPiT.

 

Rozdział III

Ramowe zakresy działania stanowisk pracy i pionów organizacyjnych KOKPiT

 

§ 9

1.    Do obowiązków Dyrektora, w szczególności należy:
1) sprawowanie ogólnego kierownictwa w sprawach merytorycznych i administracyjnych,
2) wydawanie zarządzeń,
3) przedstawianie właściwym instytucjom i organom nadzoru planów rzeczowych
i  finansowo-inwestycyjnych,
4) prowadzenie prawidłowej polityki kadrowej: zatrudnianie i zwalnianie pracowników, przyznawanie nagród oraz – w razie potrzeby – określonych kar regulaminowych, zgodnie z Kodeksem Pracy,
5) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny płac, dyscypliny pracy i porządku,
6) sprawowanie bieżącej kontroli nad realizacją planowanych zadań,
7) nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp,p. poż. oraz działalności w zakresie obrony cywilnej,
8) współdziałanie z organami samorządu terytorialnego, organizacjami związkowymi 
i stowarzyszeniami społecznymi,
9) dokonywanie okresowych ocen pracy podległych pracowników,

10) odbywanie okresowych narad pracowniczych poświęconych wytyczaniu kierunków pracy i usprawnianiu działalności,

  1. Do wyłącznej decyzji Dyrektora zastrzeżone są:
    1) wewnętrzne akty normatywne, zarządzenia i instrukcje,
    2) polityka kadrowa,
    3) zatwierdzanie do realizacji projektów działań i ich opracowań,
    4) sprawy finansowe i majątkowe,

 

  1. Do wyłącznego podpisu Dyrektora zastrzeżone są:
    1) pisma do organów administracji publicznej,
    2) wewnętrzne akty normatywne, zarządzenia i instrukcje,
    3) dokumenty udzielania zleceń płatniczych,
    4) pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w imieniu KOKPiT , chyba że inne przepisy (decyzje) stanowią inaczej,
    5) umowy o współpracy.
    6) korespondencja zewnętrzna. 

7) dokumentacja kadrowa (pracownicza) 

 

 

§10

 

Główny Księgowyodpowiada za prawidłową gospodarkę finansową i prowadzenie księgowości KOKPiT, a jego obowiązki określa powierzony mu zakres czynności

 

§11

 

Do zakresu podstawowych obowiązków Kierowników Pionów należy w szczególności:

1)      prawidłowe zorganizowanie pracy działu,

2)      nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych pracowników,

3)      dokonywanie oceny pracy podległych pracowników oraz występowanie z wnioskami w sprawach pracowniczych (wyróżnienia, nagrody, awans, kary)

4)      wnioskowanie o potrzebne środki finansowe i dokonywanie
niezbędnych zakupów bieżących.

 

§ 13

1.                  Do obowiązków pracowników należy:


1) rzetelne i terminowe wykonywanie pracy (zgodnie z obowiązującymi przepisami, także wewnętrznymi oraz wskazówkami bezpośredniego przełożonego),
2) przygotowanie i opracowanie projektu wykonywania powierzonych mu zadań, zgodnie z obowiązującymi przepisami, statutem KOKPiT  i uwzględnieniem konkretnych okoliczności (po uwzględnieniu treści i sformułowań na piśmie ze wszystkimi zainteresowanymi stanowiskami pracy),
3) uzyskanie aprobaty bezpośredniego przełożonego i odpowiednia realizacja zadania /sprawy/ aż do ostatecznego załatwienia,
4) przestrzeganie drogi służbowej,
5) przestrzeganie postanowień obowiązujących przepisów, wewnętrznych zarządzeń, decyzji i instrukcji, regulaminów KOKPiT  i wskazówek bezpośredniego przełożonego,
6) przestrzeganie dyscypliny pracy oraz przepisów o tajemnicy służbowej,
7) odpowiedzialność / współodpowiedzialność/ materialna za powierzone mienie KOKPiT  oszczędność w gospodarowaniu,
8) dbanie o dobre imię KOKPiT, w tym właściwy stosunek do interesantów,
9) zastępstwo na innym stanowisku pracy w przypadku nieobecności lub czasowym wakacie któregokolwiek ze stanowisk,
10) wykonywanie innych prac zalecanych przez przełożonego zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami,
11) racjonalne wykorzystywanie czasu pracy oraz przestrzeganie porządku i dyscypliny.

2. Pracownicy mają prawo do:


1) otrzymania pisemnego zakresu obowiązków. Każdorazowa zmiana związana z przydziałem stałych czynności, nie objętych dotychczasowym zakresem, wymaga formy pisemnej,
2) otrzymania informacji dotyczących planowanych w danym pionie organizacyjnym zadań, środków i metod ich realizacji,
3) rzetelnej, obiektywnej oceny ich pracy,
4) zgłaszania wniosków i pomysłów racjonalizujących pracę, polepszających metody działania, zwiększających ekonomiczność i efektywność,
5) podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, praktykach, pokazach itp..


3. Pracownicy są odpowiedzialni za:


1) sprawne, terminowe i zgodne z przepisami, Regulaminem i poleceniami przełożonych wykonywanie pracy w zakresie przejętych na siebie obowiązków i posiadanych kwalifikacji,
2) właściwą gospodarkę powierzonym im mieniem oraz rozliczanie się z obrotu tym mieniem zgodnie z obowiązującymi przepisami,
3) rzetelność sporządzanych dokumentów opracowywanych na rzecz przełożonych,
4)przekroczenie kompetencji lub niedopełnienie obowiązków służbowych.

 

§ 14


1. Pracownicy mogą być delegowani do wykonywania określonych czynności poza siedzibę KOKPiT
2. Polecenie wyjazdu służbowego podpisuje Dyrektor lub w przypadku jego nieobecności wyznaczony pracownik, działający na podstawie odrębnego upoważnienia

 

§ 15

 

1. Do zadań pionu finansowego należy:

1)      prowadzenie pełnej gospodarki finansowej i materiałowej KOKPiT zgodnie
z obowiązującymi przepisami,

2)      sporządzanie list płac i dokonywanie rozliczeń z ZUS,

3)      prowadzenie rozliczeń finansowych wszelkiej działalności KOKPiT,

4)      prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,

5)      opracowywanie finansowych planów rocznych i bilansów,

6)      analiza wykorzystania środków oraz wnioskowanie w sprawach zmian w planie finansowym KOKPiT w celu racjonalnego dysponowania środkami,

7)      obsługa księgowa,

8)      prowadzenie i realizacja obowiązków podatkowych KOKPiT i jego pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi,

9)      prowadzenie ubezpieczeń pracowniczych i majątku KOKPiT,

10)  prowadzenie kontroli wewnętrznej zgodnie z zarządzeniem Dyrektora.

11)  informowanie Dyrektora o stwierdzonych nieprawidłowościach

12)  współpraca z poszczególnymi stanowiskami pracy KOKPiT

 

2. Do zadań Pionu Animacji Kulturalnej należy w szczególności:

1)      planowanie, koordynacja i realizacja imprez kulturalnych: koncertów, wystaw, spotkań autorskich, festynów i innych;

2)      planowanie, koordynowanie oraz realizacja konkursów recytatorskich, teatralnych, plastycznych i innych;

3)      obsługa pracowni, sekcji i klubów zainteresowań;

4)      wnioskowanie do Dyrektora o utworzenie nowych sekcji, czy klubów zainteresowań;

5)      opracowywanie zasad uczestnictwa w pracach pracowni czy klubów zainteresowań;

6)      współpraca ze szkołami i instytucjami w zakresie działalności kulturalnej;

7)      zbieranie, przetwarzanie oraz udostępnianie mediom lokalnym, regionalnym informacji o działalności KOKPiT;

8)      prowadzenie działalności wystawienniczej;

9)      projektowanie, wykonywanie dekoracji, scenografii, plansz;

10)  planowanie potrzeb finansowych w zakresie działalności kulturalnej KOKPiT,

11)  opracowywanie wniosków o pozyskanie funduszy zewnętrznych na działalność kulturalną,

12)  prowadzenie strony internetowej,

13)  wykonywanie projektów graficznych plakatów, ulotek itp.

14)  gromadzenie, opracowywanie i przetwarzanie wiedzy o historii i współczesności miasta i gminy Kazimierz Dolny, popularyzacja przeszłych i współczesnych dziejów miasta i gminy

15)  współpraca z Pionem Finansowym i pozostałymi działami

 

3. Do zadań Biblioteki Publicznej należy:

1)      gromadzenie, opracowanie i przechowywanie materiałów bibliotecznych
ze szczególnym uwzględnieniem materiałów dotyczących własnego regionu,

2)      udostępnianie zbiorów bibliotecznych na miejscu, wypożyczanie do domu oraz prowadzenie wypożyczeń międzybibliotecznych z uwzględnieniem szczególnych potrzeb dzieci i młodzieży oraz ludzi niepełnosprawnych,

3)      prowadzenie działalności informacyjno – bibliograficznej,

4)      popularyzacja książek i czytelnictwa,

5)      współdziałanie z innymi bibliotekami, instytucjami upowszechniania kultury, organizacjami pozarządowymi w rozwijaniu i zaspokajaniu potrzeb czytelniczych
i społeczeństwa,

6)      doskonalenie form i metod pracy bibliotecznej,

7)      przekazywanie materiałów i informacji na stronę internetową.

4. Do zadań Centrum Informacji Turystycznej należy:

1)      przygotowywanie, dystrybucja wydawnictw oraz własnych materiałów promujących walory turystyczne gminy, materiałów reklamowych, gadżetów,

2)      współpraca z mediami regionalnymi i ogólnopolskimi, prowadzenie stron internetowych,

3)      ułatwianie dostępu do obiektów turystycznych m. in. poprzez rozwijanie kompleksowego systemu informacji turystycznej, w tym informacji internetowej,

4)      współdziałanie z innymi podmiotami w rozwoju turystyki jako czynnika stymulującego rozwój społeczno – gospodarczy gminy,

5)      współpraca z mediami, branżą turystyczną, organizacjami społecznymi , innymi samorządami w zakresie rozwoju turystyki,

6)      kreowanie lokalnego produktu turystycznego i jego promocję,

7)      działalność na rzecz turystycznego wizerunku gminy Kazimierz Dolny poprzez udział w targach i wystawach turystycznych, wydawnictwa turystyczne, współpracę
z organizacjami turystycznymi,

8)      organizacja rajdów turystycznych, rowerowych i innych imprez turystycznych,

9)      tworzenie warunków do rozwoju turystyki, rozwijanie zainteresowań krajoznawczych zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,

10)  gromadzenie, przetwarzanie, dystrybucja informacji turystycznych,

11)  zbieranie danych dotyczących ruchu turystycznego,

12)  obsługa turystów krajowych i zagranicznych,

13)  poradnictwo dla turystów indywidualnych i grup zorganizowanych,

14)  prowadzenie i aktualizacja bazy turystycznej i gastronomicznej,

15)  wydawanie i kolportaż własnych materiałów w zakresie informacji turystycznej,

16)  sprzedaż powszechnych wydawnictw turystycznych, geograficznych
i kartograficznych oraz innych produktów promocyjnych,

17)  prowadzenie innych usług turystycznych.

18)  prowadzenie i aktualizacja strony internetowej,

19)  pozyskiwanie funduszy na działalność statutową.

20)  prowadzenie w ramach działalności Zespołu Zamkowego punktu sprzedaży biletów i obsługi turystów

21)  współtworzenie i koordynacja projektów kulturalnych, wydarzeń i imprez organizowanych w ramach Zespołu Zamkowego

 

5. Obowiązki, zadania szczegółowe pracowników na danych stanowiskach zawierają zakresy czynności.

 

Rozdział IV

Zasady podpisywania pism i dokumentów

 

§ 16

1. Dyrektor KOKPiT podpisuje wszystkie dokumenty związane z działalnością KOKPiT, z wyjątkami wskazanymi w niniejszym regulaminie.

 

2. Pracownicy przygotowujący projekty pism parafują je swoim podpisem umieszczonym
na końcu tekstu z lewej strony.

 

§ 17

Ustala się zasady numerowania, datowania, przechowywania zarządzeń Dyrektora:

1)      zarządzenia otrzymują w każdym roku kalendarzowym ich wydania kolejne numery pisane cyframi arabskimi, począwszy od numeru jeden,

2)      datę wydania oznacza się przez wskazanie miesiąca słownie, zaś dnia i roku cyframi arabskimi oraz skrótem wyrazu rok – „r.”.

3)      zarządzenia przechowuje się w zbiorach zarządzeń.

 

 

Rozdział V

Postanowienia końcowe

 

§18

 

1. Ustala się następujące godziny otwarcia placówki:

1)      KOKPiT, ul. Lubelska 12:

- poniedziałek - dzień administracyjny: godz. 800 – 1600

- wtorek – piątek: godz. 900 – 1900

- sobota: godz. 900 – 1700

2)      KOKPiT Biblioteka Publiczna, ul. Lubelska 32/34:

- poniedziałek – piątek: godz. 900 – 1700

- sobota: godz. 1000 – 1400

3)      KOKPiT Centrum Informacji Turystycznej, ul. Rynek 27:

- poniedziałek – niedziela : godz. 900 – 1700

4)      KOKPiT Zespół Zamkowy, ul. Zamkowa 3:

 

Od 1 listopada do  30 kwietnia:

- sobota – niedziela: godz. 1000 – 1500

Od 1 maja do 31 października:

- godz. 1000 – 1800

 

 

 

 

2. Dyrektor ma prawo w drodze zarządzenia dostosowywać godziny otwarcia biorąc pod uwagę potrzeby prawidłowego funkcjonowania placówek.

 

 

 

§ 19

 

1. KOKPIT używa pieczęci podłużnej o treści:

„Kazimierski Ośrodek Kultury,

Promocji i Turystyki

ul. Lubelska 12

24 - 120 Kazimierz Dolny

NIP 716-22-42-725, REGON 430550897”

2. Biblioteka Publiczna używa do celów wewnętrznych pieczęci owalnej o treści:

„Kazimierski Ośrodek Kultury, Promocji i Turystyki

Biblioteka Publiczna”

 

 

§ 20

Zmiana Regulaminu następuje w trybie właściwym dla jego nadania.

 

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki z dnia 24.10.2014 stanowi Schemat Organizacyjny Kazimierskiego Ośrodka Kultury Promocji
i Turystyki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..